Kraniosakraaliterapia

Kraniosakraaliterapia on kokonaisvaltainen hoitomuoto, jolla tuetaan kehon itsekorjautusmismekanismia

Kraniosakraaliterapia tarjoaa apua moneen vaivaan

Kraniosakraaliterapia on monipuolinen menetelmä, jolla voidaan hoitaa myös odottavia äitejä, vauvoja, pieniä lapsia sekä eläimiä. Sitä käytetään myös työskennellessä ihmisten kanssa, joilla stressi on kroonistunut ja hermosto ylikuormittunut aiheuttaen monia erilaisia oireita kuten herkistymistä ympäristölle, purentaongelmia, uniongelmia ja uupumista.
  • migreeniin ja päänsärkyyn
  • niska- ja selkäkipuihin
  • koliikkiin
  • oppimisvaikeuksiin
  • uniongelmiin
  • kuukautiskipuihin
  • fibromyalgiaan
  • motorisiin ongelmiin
  • neurologisiin häiriöihin
  • verenkierrollisiin häiriöihin
  • immuunijärjestelmän häiriöihin
  • TMJ-syndroomaan
  • keskushermostollisiin sairauksiin
  • aivo- ja selkäydinvammoihin
  • post-traumaattiseen stressihäiriöön
  • autismiin

Kraniosakraaliterapia (CranioSacral Therapy, CST) on kokonaisvaltainen, turvallinen ja pehmeä manuaalinen hoitomuoto, jolla tuetaan kraniosakraalijärjestelmän tasapainottumista ja siten koko kehon itsekorjautumismekanismia. Hoitomuodon juuret ovat osteopatiassa ja sen on kehittänyt lääkäri-osteopaatti John E. Upledger 1970-luvulla Yhdysvalloissa. Kraniosakraalijärjestelmä on toiminnallinen kokonaisuus, joka suojelee sekä hoitaa aivoja ja selkäydintä. Se vaikuttaa lähes jokaiseen keskushermostolliseen toimintaan, kuten tuki- ja liikuntaelimistöön sekä umpieritys-, immuuni- ja ruuansulatusjärjestelmiin.

Kraniosakraaliterapiassa työskennellään koko kehon kanssa ja paikannetaan häiriötilojen alkuperäiset syyt kraniosakraalijärjestelmää havainnoimalla. Kun ongelmakohdat on paikallistettu, pystytään ihonalaisissa kudoksissa olevat jännitteet vapauttamaan hyvin kevyellä hoitotekniikalla ja siten edistämään kehon luonnollisia parantumisprosesseja.

Kraniosakraaliterapiaan on helppo tulla

Hoito tapahtuu vaatteet päällä, hoidettava pöydällä maaten. Toiset rentoutuvat ja jopa nukahtavat, toiset saattavat puhella hoidon aikana enemmän. Tunteita saattaa nousta pintaan. Tämä kaikki on aivan tavallista, yksilöllistä reagointia. Hoitoon voit siis tulla juuri sellaisena kuin olet, eikä hoitotapahtuma vaadi erityistä valmistautumista.

Ota yhteyttä!

AJANVARAUSKALENTERI

Sähköisestä ajanvarauskalenterista näet vapaat hoitoajat ja varaat itsellesi sopivan hoidon.

Soita

Puhelimitse voit kysyä lisää kraniosakraaliterapiasta ja tiedustella myös vapaita hoitoaikoja.

Tule käymään

CST-klinikka sijaitsee Patolassa osoitteessa
Olen paikalla sopimuksen mukaan.

Avoinna

Sopimuksen